Stoma Bild  thumbnail

Stoma Bild

Published Dec 05, 24
7 min read


De student: Hanteert op een doordachte manier in complexe situaties registratie-instrumenten, standaarden en protocollen van kwaliteitszorg (MVG-2, incidentmelding, decubitusregistratie, fixatiebeleid, .) Stelt kritische vragen. 4.3 Kwaliteitsbevorderende initiatieven voorstellen en ondersteunen. De student: Signaleert knelpunten i.v.m. kwaliteitszorg. Stelt kritische vragen. Stelt kwaliteitsbevorderende initiatieven voor. Functioneert als projectbewaker. Beroepsontwikkeling en wetenschappelijk onderzoek: 5 (stoma en sporten).1 Onderkennen van het belang en nut van wetenschappelijk onderzoek

Formuleert een gefundeerd oordeel over opgezochte literatuur. stoma en sporten. 5.2 Participeren aan wetenschappelijk onderzoek. De student participeert aan gegevensverzameling voor wetenschappelijk onderzoek. 5.3 Kritisch beoordelen en implementeren van relevante wetenschappelijke informatie. De student: Stelt interventies voor waarvan de waarde door best practices/ evidence based is bewezen. Maakt interventies waarvan de waarde door best practices/ evidence based is bewezen bespreekbaar

De student: Is op de hoogte van vernieuwingsprojecten binnen de setting. Neemt deel aan de vernieuwingsprojecten binnen de setting. 6 - stoma en sporten.2 Acties ondernemen om zich verder te professionaliseren. De student onderneemt acties om zich verder te professionaliseren (o.a. onderzoek, skillslab, bijscholing,.). 6.3 Oplossen van problemen in wisselende praktijksituaties. De student formuleert creatieve oplossingen en voert deze uit



De student: Integreert bij het verpleegkundig redeneren theorie en praktijk. Pagina 68 van 78 - versie: 2012.9 - stoma.12 Karel de Grote-Hogeschool Katholieke hogeschool Antwerpen vzw Werkt persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) uit i.f.v. persoonlijke werkpunten (SWOT). Formuleert persoonlijk actieplan (PAP). Kijkt kritisch naar eigen handelen. Reflecteert op eigen handelen. Vraagt feedback (TIPS/TOPS). Gaat positief om met feedback

Regeling Medische Hulpmiddelen

Stuurt persoonlijk ontwikkelingsplan zo nodig bij op basis van feedback en reflectie (POP). Formuleert werkpunten naar volgende stageplaats/periode. 6.5 Actieve bijdrage leveren tot profilering van het beroep en de belangen van de beroepsgroep (stoma en sporten). De student: Stelt routinegedrag in vraag. Formuleert knelpunten. Doet voorstellen tot verbetering. Toont enthousiasme en straalt beroepsfierheid uit

Is zelfzeker en assertief. stoma en sporten. Werkvormen Tijdens het academiejaar komen studenten in leergroepen samen om stageverdiepend te werken. Voor het aanvangsuur van de stage verwijzen we naar de specifieke uurregelingen van de desbetreffende stageplaatsen. Deze uren worden opgesteld in overleg met de praktijklector, de stagebegeleider of verantwoordelijke van de afdeling. Tijdens het weekend of tijdens de nacht kan stage gelopen worden



gemerkte stp. stoma en sporten. : 6,2 Wegingsfactor: 26.5 Quotering: Op 20 (tot op een halve) Delibereerbaar Herkansing: geen tweede examenkans mogelijk Studiebelasting: 765u Contacturen per jaar: geen Soort opleidingsonderdeel: enkelvoudig opleidingsonderdeel Trajectschijf: 3 Soort contract: DIP, CRD Onderwijstaal: Nederlands Studievoortgang Voor dit opleidingsonderdeel moet de student dit jaar slagen, indien de inschrijving voor dit opleidingsonderdeel gedurende vorige academiejaren niet geleid heeft tot het behalen van een creditbewijs

(Zie HOE art (stoma en sporten). 2.6 (introcan safety 3).3.2) Leerinhoud De student werkt aan de vooropgestelde competenties. Aan de hand van het leeraanbod op stage/werkveld en de te bereiken competenties schrijft hij leerdoelen uit om de vooropgestelde compententies te bereiken Doelstellingen Coördineren en organiseren van zorg: 1.1 Coördineren en afstemmen van de zorg rond het cliëntsysteem

De student: Verwerft organisatietalent en bezit organisatietalent voor de zorg van de toevertrouwde patiënten. Neemt verantwoordelijkheid op voor uitvoering van zorgproces in eenvoudige tot complexe zorgsituaties bij meerdere patiënten. Vraagt zo nodig hulp van derden bij het uitvoeren van een zorg (stoma en sporten). Delegeert zo nodig bij het uitvoeren van zorg. 1.4 Optreden vanuit een samenwerkingsmodel als belangenbehartiger van het cliëntsysteem

Why Stoma

Neemt minstens twee maal deel aan een informeel interprofessioneel overleg. Treedt op als belangenbehartiger van de patiënt binnen het multidisciplinair team. Kan een eenvoudig verpleegdossier (zorgplan) lezen en interpreteren. Houdt rekening met de context van het cliëntsysteem. 1.5 Bewaakt het verloop van het zorgprogramma/klinisch pad/zorgketen De student: Voert het zorgplan uit.

Verlenen van zorg op maat: 2. stoma en sporten.1 Detecteren van de nood en vertalen naar vraaggestuurde zorg. De student: Selecteert de juiste gegevens binnen de gezondheidspatronen om het individueel zorgplan op te stellen. Zoekt onbekend vakjargon op. Houdt rekening met de wensen en verwachtingen van de patiënt omtrent het zorgprofiel. Bepaalt vanuit het zorgprofiel van de individuele patiënt welke de eigen verpleegkundige taken zijn



Past kennis van verschillende stelsels op anatomisch vlak (beschrijvend en ontleedkundig) en fysiologisch vlak (werking van de organen en onderling verband tussen de verschillende stelsels) toe. Benoemt risico's van immobiliteit. Neem preventieve maatregelen bij immobiliteit om risico's te vermijden (stoma en sporten). Past maatregelen toe i.v.m. valpreventie. Neemt en interpreteert parameters. Verruimt theoretische kennis en zoekt onbekend vakjargon op (toegespitst op de toegewezen patiënten)

Oberveert gericht (symptomen, reacties, noden). Is waakzaam voor interpretatiefouten bij observaties en houdt hiermee rekening tijdens de zorgverlening. Analyseert de zorgvraag. stoma en sporten. Formuleert zelfstandig doelstellingen om de totaalzorg te individualiseren. Bepaalt het zorgprofiel van de individuele patiënt. Legt verband tussen zorgprofiel en zorgsetting. 2.2 Systematisch integreren van modellen van methodisch werken

Stoma Spray

zorg. Rapporteert mondeling en schriftelijk, op professionele wijze (tijdig, relevant, volledig, beknopt en correct taalgebruik). Handelt methodisch bij verpleegkundige interventies (stoma en sporten). Neemt actief deel aan de briefing. Denkt op een ethisch verantwoorde wijze en handelt er ook naar. Benoemt de verschillende gezondheidspatronen van Gordon. Neemt een verpleegkundige anamnese af volgens de gezondheidspatronen van Gordon

De student: Benadert de patiënt volgens een holistische mensvisie. Is sociaalvaardig, luistert actief en handelt empathisch - stoma en sporten. Handelt respectvol in professionele relaties. Staat open voor diversiteit en interculturaliteit en integreert dit in zijn professioneel handelen. Benadert zorgvrager in zijn totaliteit, rekening houdend met zijn referentiekader, in complexe situaties. 2.4 Flexibel uitvoeren en aanpassen van het verpleegkundig zorgproces

Voert de zorgen uit en beschikt over de basiskennis betreffende ADL, transfer, voeding en uitscheiding bij complexe patiëntenzorg. Voert verpleegkundige interventies cfr (stoma en sporten). verpleegkundige vaardigheidslijst uit i.f.v. basisprincipes (hygiëne en steriliteit, veiligheid en preventie, beleving, zelfzorg en inspraak, comfort, ergonomie, economie, ecologie). Is flexibel in het verlenen van complexe zorg aangepast aan de individuele noden van de cliënt

de verpleegkundige interventies, hanteert deze verantwoord en kan gemotiveerd afwijken wanneer nodig. Functioneren binnen team: 3.1 Interprofessioneel en intraprofessioneel samenwerken rond gemeenschappelijke zorgdoelstellingen. De student: Neemt constructief deel aan overleg. Organiseert mee het overleg. Treedt op als contactpersoon binnen samenwerkingsverbanden. 3.2 Coachen van medewerkers binnen het team. De student: Neemt bij het coachen een collegiale professionele houding aan binnen het team.

Stimuleert tot deskundigheidsbevordering van medewerkers binnen het team. 3.3 Leveren van een waardevolle bijdrage tot het interprofessionele gebeuren. De student: Kent zijn eigen bevoegdheden en die van andere hulpverleners. Kent zijn beperkingen. Staat open voor meningen van andere teamleden en komt op voor eigen mening (stoma en sporten). Kan een gefundeerde mening formuleren

Leven Met Stoma

Verwerft inzicht in de te delegeren taken aan andere disciplines (functiedifferentiatie). Gaat respectvol om met eigen collega's en collega's van andere disciplines. Kwaliteitszorg: 4.1 Informatie, advies en educatie verlenen. De student: Signaleert de nood aan informatie, advies en educatie over de meer complexe zorg (stoma en sporten). Verleent op een methodische wijze informatie, advies en educatie over de zorg en het omgaan met gezondheidsproblemen

De student: Hanteert op een doordachte manier in complexe situaties registratie-instrumenten, standaarden en protocollen van kwaliteitszorg (MVG-2, incidentmelding, decubitusregistratie, fixatiebeleid, . stoma en sporten.) Stelt kritische vragen (spaceplus perfusor). 4.3 Kwaliteitsbevorderende initiatieven voorstellen en ondersteunen. De student: Signaleert knelpunten i.v.m. kwaliteitszorg. Stelt kritische vragen. Stelt kwaliteitsbevorderende initiatieven voor. Functioneert als projectbewaker. Beroepsontwikkeling en wetenschappelijk onderzoek: 5.1 Onderkennen van het belang en nut van wetenschappelijk onderzoek

Formuleert een gefundeerd oordeel over opgezochte literatuur. 5. stoma en sporten.2 Participeren aan wetenschappelijk onderzoek. De student participeert aan gegevensverzameling voor wetenschappelijk onderzoek. 5.3 Kritisch beoordelen en implementeren van relevante wetenschappelijke informatie. De student: Stelt interventies voor waarvan de waarde door best practices/ evidence based is bewezen. Maakt interventies waarvan de waarde door best practices/ evidence based is bewezen bespreekbaar

De student: Is op de hoogte van vernieuwingsprojecten binnen de setting. Neemt deel aan de vernieuwingsprojecten binnen de setting. 6.2 Acties ondernemen om zich verder te professionaliseren. De student onderneemt acties om zich verder te professionaliseren (o.a. onderzoek, skillslab, bijscholing,.). 6. stoma en sporten.3 Oplossen van problemen in wisselende praktijksituaties. De student formuleert creatieve oplossingen en voert deze uit

Latest Posts

Canon Printer Print Niet Goed

Published Dec 12, 24
2 min read

Stoma Bild

Published Dec 05, 24
7 min read